Gdzie reklamować się w internecie? Darmowe sposoby reklamowania się – poradnik

Gdzie reklamować się w internecie? Darmowe sposoby reklamowania się – poradnik

Gdzie reklamować się w internecie? Prowadzisz działalność, a może prostego bloga? Być może masz ciekawe umiejętności, lub chcesz podzielić się ze światem swoją wiedzą. W takim razie ten poradnik jest doskonałym miejscem dla Ciebie! Sprawdź gdzie się reklamować w internecie w naszym poradniku. Sprawdź jakie platformy społecznościowe są dostępne.

Jak zaistnieć w internecie – Jaką platformę social media wybrać?

Aby w ogóle móc reklamować się skutecznie, konieczny będzie wybór odpowiedniego portalu społecznościowego. Bardzo wiele zależy od branży, w jakiej działasz, gdyż każdy portal społecznościowy nieco różni się możliwościami reklamowymi, jakie daje oraz dociera do innych grup społecznych. Dlatego na początek działalności, zanim obierzesz kierunek i taktykę, zastanów się, kim są twoi klienci i w jaki sposób będziesz pokazywać im swoje usługi. Dopiero potem zadaj sobie pytanie – gdzie reklamować się w internecie?

Na początek działalności, zanim obierzesz kierunek i taktykę zastanów się, kim są twoi klienci i w jaki sposób będziesz pokazywać im swoje usługi.

Kamil Poręba – wskazuje.pl
Gdzie reklamować się w internecie? Wybór może być trudny.
Wybór pierwszej platformy społecznościowej może okazać się trudny.

Twitter – platforma dla polityków, dziennikarzy publicystów.

Jeżeli twoim głównym celem będzie kreacja własnej osoby jako renomowanego przedsiębiorcy, czy „silnego gracza na rynku ” to platforma Twitter może Cię zainteresować, tym co ma do zaoferowania. Poruszamy tam głownie tematy społeczne takie jak polityka, ekonomia, biznes, dziennikarstwo, reklama. Jest to również miejsce dobre do promocji inicjatyw lokalnych oraz swoich idei.

Kiedy warto skorzystać z Twittera jako narzędzia reklamy w internecie?

  • Potrzebujesz szybko nawiązać dyskusję z lokalnymi, biznesowymi i wpływowymi ludźmi, lecz nie masz czasu na przygotowanie kreacji reklamowych – lubisz publikować szybko, ze swojego telefonu i zawsze masz bardzo dużo do powiedzenia.
  • Lubisz pisać krótko i zwięźle, często zaczepiając innych i prowokując ich do dyskusji.
  • Masz ideę wartą promocji lub zajmujesz kluczowe stanowisko w firmie, które wymaga „bycia w sieci”.
  • Gdy chcesz czuć się ważny dla społeczeństwa.
  • Twitter będzie dobrą platformą, jeśli nie koniecznie chcesz za każdym razem pokazywać swój wizerunek w formie wideo lub zdjęć – tutaj możesz po prostu pisać.
  • Na Twitterze wszystko dzieje się tu i teraz. Pisz na aktualne tematy. Poruszaj ludzi tym co „TU I TERAZ„.

Tweetować może każdy i wszędzie – to dobre, jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmy – nawet w podróży.

Publikowanie na Twitterze – na co zwrócić uwagę?

  • Częste używanie hasztagów – czyli słów kluczowych. Może być to niezwykle przydatne – stosując je, poprawisz widoczność swoich postów – przykłady: #ekologia #NazwaPartiPolitycznej #WskazujePL #Kraków #Warszawa #Problem #Twitter.
  • Wiadomości bezpośrednie – możesz wyszukać ważne dla Ciebie instytucje lub osoby i rozmawiać z nimi w wiadomościach prywatnych. Dobre wykorzystanie tej umiejętności może się okazać kluczowe dla Twojej marki lub biznesu.
  • Pisanie na tematy aktualne – Twitter jest platformą, która huczy od problemów i sytuacji dostępnych aktualnie. Bądź na bieżąco, pisz o tematach aktualnych lub lokalnych. Nikogo nie zainteresuje tutaj Twój wczorajszy obiad.

Pinterest – niedoceniona platforma o dużych zasięgach.

Pinterest to często zapomniana przez wielu platforma, umożliwiająca nietypowe możliwości reklamowe. Możesz publikować na niej tzw. „piny” czyli pionowe zdjęcia. Jest to idealne medium reklamowe dla osób, które lubią robić zdjęcia smartfonem i ich produkty lub usługi się do tego nadają. Platforma pozwala na tworzenie tablic i katalogowanie treści, szczegółowe opisywanie wszystkiego co zamieszczamy oraz stosowanie hasztagów wraz z linkowaniem do naszych innych portali.

Wykorzystując niestandardowe formaty Pinteresta jesteś w stanie stworzyć ciekawą narrację!

Kiedy warto założyć Pinteresta?

Jeżeli myślisz nad tym, gdzie reklamować się w internecie to mamy dla Ciebie odpowiedź. Skorzystaj z Pinteresta jeżeli:

  • Jesteś w stanie publikować ogromną ilość zdjęć i pogrupować je w odpowiednich tematykach.
  • Jeżeli sprzedajesz produkty lub usługi, które łatwo pokazać np: animacje dla dzieci, sprzedaż kosmetyków, meble, przedmioty do domu, usługi takie jak: salon kosmetyczny, fryzjer, make-up.
  • Pinterest jest dobrą platformą by przekierować ruch do innej Twojej domeny lub innego fanpage. Jeżeli chcesz często pisać z potencjalnymi klientami – to Pinterest nie jest dobrym miejscem dla Ciebie.
  • Jako wizytówka firmy, produktów, którą zawsze możesz podesłać zainteresowanym osobom.
  • Jako miejsce które będzie katalogiem i Twoją prezentacją.
  • Jeśli prowadzisz sklep lub aukcje w serwisach typu allegro lub ebay i chcesz zwiększyć ruch na swojej stronie.

Korzystanie z Pinteresta – jak dobrze reklamować się używając Pinów?

  • Staraj się magazynować zdjęcia i tworzyć spójne kolekcje.
  • Wykorzystaj możliwość pokazania zdjęć w pionie! Niektóre kadry mogą naprawdę zaskoczyć Twoich odwiedzających.
  • Przyłóż uwagę do tytułu oraz opisu – pamiętaj, że możesz stosować tutaj hasztagi tak samo jak na Twitterze!
  • Linkuj piny do swoich stron, sklepów, aukcji – czyli tam, gdzie chcesz by trafił użytkownik.

Instagram – tutaj rządzą zdjęcia!

Na Instagramie nikt Cię nie okrzyczy za dodawanie zdjecia swojej ulubionej potrawy!

Czy wiedziałeś, że zarówno Facebook, Messenger, Whatsapp oraz Instagram należą do Facebook, Inc. ? Wszystkie te aplikacje są w rękach jednej firmy.

Na Instagramie od zawsze królują influencerzy – czyli osoby, które potrafią zbudować wokół siebie grono zaufanych odbiorców. Każdy z Was słyszał zapewne o bloggerkach modowych czy szafiarkach, które zarabiają masę pieniędzy, dzięki publikowaniu ładnych zdjęć – jest to poniekąd prawda. Lecz zanim rozpoczniesz swoją promocję na Instgramie – sprawdź, czy aby na pewno ten sposób promocji pasuje do Twojego profilu.

Kiedy warto prowadzić Instagrama? Kilka porad.

  • Podobnie jak w przypadku Pinteresta będziesz publikować na Instagramie głównie zdjęcia. W przypadku Instagrama możesz również publikować materiały wideo.
  • W przypadku konta prywatnego instagram służy do pokazania stylu życia. Użyj Instagrama by pokazać to, co lubisz! Właśnie tutaj możesz publikować swoje ulubione zdjęcia kotów i wczorajszych posiłków i nikt, ale to nikt nie powinien mieć o to pretensji!
  • Jeśli całe Twoje życie kręci się wokół jednego tematu pokaż to na Instagramie. Postaraj się żyć tym co cię interesuje i szukać innych ludzi o podobnych zainteresowaniach.
  • Wykorzystaj relacje i audycje na żywo, by wzbudzić zainteresowanie.
  • Instagram będzie dobrym początkiem, jeżeli chcesz zaistnieć w internecie, a niekoniecznie jesteś dobrym pisarzem czy kreatorem treści.

Instagram będzie dobrym początkiem, jeżeli chcesz zaistnieć w internecie, a niekoniecznie jesteś dobrym pisarzem czy kreatorem treści.

Kamil Poręba – Wskazuje.pl

Wizytówka Google – zaistniej w mapach i przeglądarce. Gdzie reklamować się w internecie?

Mapy Google są idealnym pomysłem, jeżeli prowadzisz punkt obsługi lub lokalną sprzedaż stacjonarną. Jeżeli masz ciekawe miejsce, które chciałbyś udostępnić całemu światu – to jest to miejsce idealne dla Ciebie. Jak przystąpić do stworzenia profilu w mapach Google? – to proste. Skorzystaj z usługi Google Moja Firma.

Mapy Google zrewolucjonizowały sposób w jaki możemy odnaleźć naszą firmę w sieci.

Dlaczego warto stworzyć wirtualną wizytówkę w Mapach Google?

  • Pomagasz swoim klientom znaleźć swoją firmę udostępniając im wskazówki dojazdu.
  • Pomagasz odkryć swoje miejsce innym.
  • Udostępniasz możliwość oceniania swojego miejsca. Jeśli jesteś uczciwy i prowadzisz biznes zgodnie z zasadami, klienci docenią to i będą rekomendować Twoją firmę innym.
  • To darmowy sposób, aby pokazać się w wynikach wyszukiwania!

Facebook – wszechstronne możliwości reklamowe – kiedy warto zakładać konto marki na Facebooku?

Facebook – prosty i uniwersalny – dla każdego, kto chce rozmawiać ze swoimi odbiorcami.

Na Facebooku zrobisz wiele rzeczy opisanych już wcześniej, jednakże dla początkujących użytkowników możliwości konfiguracji mogą naprawdę przytłoczyć. Sprawdź czy Facebook będzie dla Ciebie dobrym źródłem reklamowym:

  • Chcesz nawiązać kontakt z prawdziwymi ludźmi. Pisać z nimi o swoich produktach lub usługach na messengerze.
  • W przyszłości planujesz również zainwestować w płatną reklamę, natomiast na chwilę obecną nie masz jeszcze swojej własnej strony internetowej.
  • Lubisz pisać angażujące posty i tworzyć grafiki komputerowe. Masz stały dostęp do laptopa i co rusz chcesz publikować treści.
  • Cały czas chcesz zabiegać o swojego klienta, mieć częsty kontakt ze swoimi odbiorcami.

Tik Toki, Snapchaty i inne „nowe media” – kiedy warto się zaangażować, a kiedy lepiej odpuścić.

Od jakiegoś czasu to „dzieciaki” i młodzież rządzą w sieci. W związku z tym coraz więcej firm udostępnia narzędzia reklamowe, aby umożliwić ciekawe treści, nawet dla młodszych użytkowników. Sprawdź czy to medium przekazu, będzie dla Ciebie odpowiednie.

” Od jakiegoś czasu to „dzieciaki” i młodzież rządzą w sieci. W związku z tym coraz więcej firm udostępnia narzędzia reklamowe, aby umożliwić ciekawe treści, nawet dla młodszych użytkowników. Sprawdź czy to medium przekazu, będzie dla Ciebie odpowiednie. „

Jaki jest dobry „Tik-Toker” czy „Snapczatowiec”?

  • Nie boisz się nagrywać siebie – tworzyć codzienne wideo ze swojego życia.
  • Jesteś szybki i dynamiczny – nie lubisz pisać maili – wolisz przemawiać do całego świata.
  • W fajny sposób przedstawiasz produkty, które dotrą raczej do osób w przedziale 12- 26 lat, lub są dla każdego, np: napoje, jedzenie etc.
  • Non stop nawiązujesz relacje z widzami, pytasz ich o ich dzień, samopoczucie, jesteś z nimi w ciągłym kontakcie wideo.

Mam nadzieję, że choć trochę przybliżyłem Ci obecne platformy i trendy i odpowiedziałem na pytanie: Gdzie reklamować się w internecie? Po więcej zapraszam Cię do naszych kolejnych artykułów lub kontaktu ze mną.

0
Filary Skutecznej Komunikacji Online w XXI wieku. 5 postaci z Ligi Legend, które nas zawsze intrygowały – League of Legends (LOL)